Richtlijnen Packages

RANKING & DE PERFECTE LISTING

Om van het staycation platform een zo groot mogelijk succes te maken voor de deelnemende hotels, moeten we op de eerste plaats denken aan de potentiële gast. Het oriënteren en boeken van een package moet voor hen zo vloeiend mogelijk verlopen. Daarom hebben we een aantal belangrijke richtlijnen op een rij gezet. Hoe beter u de listing en uw eigen kanaal heeft ingericht, hoe beter uw listing zal presteren

 

1. EEN LANDING PAGINA OP UW WEBSITE

Op deze landingspagina presenteert u het Staycation Package: 

    • de naam van de package 
    • de inhoud van de package 
    • de vanaf prijs op basis van 2 personen 
    • geldigheid of boekbaarheid van package
    • informatie hoe er geboekt kan worden of een duidelijke Boek Nu button
 

Een link van Staycation-Nederland.nl naar een algemene pagina / homepage van uw website of een link die direct naar uw booking engine gaat, zorgt voor een veel lagere conversie.

 

2. DE PACKAGE IN DE BOOKING ENGINE

Zorg ervoor dat de aangeboden Staycation Package als zodanig direct herkenbaar is in de booking engine

  • Vermeld de naam van de package
  • Vermeld de inhoud van de package en annuleringsvoorwaarden
  •  De aangeboden vanaf prijs op Staycation-Nederland.nl moet daadwerkelijk beschikbaar zijn op diverse data.

Indien de package niet duidelijk zichtbaar of boekbaar is (of alleen tegen een veel hogere prijs dan aangegeven), zal de conversie nihil zijn.

 

3. COMPLETE INFORMATIE OP HOTEL PROFIEL

Zorg er voor dat alle informatie op het hotel profiel op Staycation-Nederland.nl zo compleet en duidelijk mogelijk is, om bezoekers een zo goed mogelijk beeld te geven van het hotel, de faciliteiten, de diensten, alsmede COVID-19 maatregelen. 

 

4. EEN AANTREKKELIJKE & REALISTISCHE DEAL

Last but not least. Het is evident dat de markt en de vraag op dit moment voor veel hotels compleet anders is dan wat u tot maart 2020 gewend was.  Volledige markten zijn (tijdelijk) weggevallen. Het is daarom sterk aan te raden om uw deal zo aantrekkelijk mogelijk te maken en voldoende waarde te bieden binnen de package.

  • Indien uw package prijs proportioneel te hoog is in vergelijking met de reguliere kamerprijs die u op een OTA aanbiedt, dan zal de gast via een OTA reserveren 
  • Indien uw package prijs veel hoger is dan die van een vergelijkbare package van een vergelijkbaar hotel, dan boekt de bezoeker bij uw concurrent.