Nieuw initiatief steekt hart onder de riem bij Amsterdamse hotels

Voor een vakantiegevoel hoef je niet ver te reizen, dat is de onderliggende gedachte van het nieuwe platform www.staycation-nederland.nl. De site biedt lokale Staycation packages aan van de meest bijzondere Amsterdamse hotels.

Vakantie in eigen hoofdstad
Met het negatieve internationale reisadvies, dalende omzetcijfers voor de hotels en de dramatische invloed van de crisis op de horeca, neemt www.staycation-nederland.nl het heft in eigen handen. Het platform motiveert de Nederlander om dit jaar op vakantie te gaan in eigen hoofdstad. De website biedt verblijven in aangesloten hotels met daarbij speciale toevoegingen als lokale proeverijen en stadswandelingen. De packages worden verdeeld onder relevante categorieën (op basis van thema’s, prijzen en faciliteiten). Een staycation is de kans voor Nederlanders om de mooiste delen van Amsterdam te (her)ontdekken.

Hart voor Amsterdamse hotels
Het idee is geboren vanuit de hotelindustrie zelf en is een uniek initiatief om de markt gezamenlijk te bewerken. Het platform heeft dan ook als doel samen energie te bundelen om het beste van de stad weer te bieden aan de markt.

Initiatiefnemers Eline Zweegers-Annink van Lore Group (Pulitzer Amsterdam & Kimpton De Witt) en Nicolas Fissendjidis van Orange Hotel Marketing vertellen: 

Met het www.staycation-nederland.nl platform willen we Amsterdamse hotels een hart onder de riem steken in deze moeilijke tijd. Zo kunnen de hotels weer zo snel mogelijk aan de slag met waar de passie ligt – het verwelkomen van gasten en het mooiste van Amsterdam bieden.

Hotels beginnen langzaam weer de deuren te openen en de boekingen van de Nederlanders komen voorzichtig weer op gang. 

Het Ambassade Hotel heeft de deuren niet gesloten in de afgelopen weken. We zijn meteen aan de slag gegaan aan de hand van de richtlijnen en hebben naast delivery vanuit Brasserie Ambassade een staycation arrangement gecreëerd, inclusief een driegangendiner. Het bleek goed aan te slaan bij Amsterdammers die even een andere omgeving wilden en de reacties zijn fantastisch. Gasten blij maken, daar doen wij het voor!  Het afgelopen weekend waren er zelfs meer dan 40 kamers geboekt.” aldus Lucas Schopman, Managing Director van Ambassade Hotel in Amsterdam.

Opbrengsten naar hotels
Inmiddels hebben er meer dan vijfentwintig unieke hotels zich aangesloten bij het platform, waaronder Hotel Jakarta, Hotel De L’Europe, Pulitzer Amsterdam en The Dylan. De packages worden rechtstreeks bij de hotels geboekt. De deelnemende hotels betalen dan ook geen commissiekosten per boeking, alleen een kleine lidmaatschap fee om het platform in de markt te zetten.

Staycation in Nederland
Vanwege het beginnende succes van Amsterdam en belangstelling van hotels vanuit de rest van het land, wordt het platform half mei uitgebreid naar Staycation Nederland. De website heeft het doel de beste verblijven en deals te bieden vol nieuwe ervaringen in eigen land, oftewel een staycation. De meeste bijzondere hotels van Nederland kunnen zich vanaf nu hiervoor aanmelden.