VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)

Een staycation is dé kans om (opnieuw) de mooiste plekken van ons land te ontdekken. Veel van onze bezoekers hebben inmiddels dankbaar gebruik gemaakt van de meest bijzondere Staycation accommodaties en packages die op Staycation Nederland worden aangeboden. Meld je hotel nu aan en kom ook op ons platform te staan met jouw mooie package!

FAQ - HOTEL DEELNAME

Wat zijn de voorwaarden voor een Staycation Package?
  • Indien hetzelfde (of sterk vergelijkbare) package op de eigen website aangeboden wordt, mag de prijs op Staycation niet hoger zijn dan op de eigen website.
  • Om de packages aantrekkelijk te maken vragen we om minimaal 3 value-adds toe te voegen aan het package. Voorbeelden:
    • Vanuit hotel:
      inclusief ontbijt, diner, late check out, (valet) parking, welkomstdrankje etc.
    • Lokale ervaringen (wanneer mogelijk): bijv. proeverijen, tours etc, in samenwerking met een lokale ondernemer
  • Vaste prijs package (met mogelijkheid om aan te geven extra kosten voor bepaalde dagen/periode) of een duidelijke prijs range, waarbij de max. prijs niet meer dan 25% van de min. prijs bedraagt.
  • Duidelijke annuleringsvoorwaarden
  • Minimum verblijf aangeven indien van toepassing.
  • Boek- en/of verblijfsperiode aangeven, indien van toepassing. 
Mag het staycation package ook via andere kanalen gepromoot worden?

Ja, hotels mogen hun (eerste) staycation package ook via andere kanalen promoten. Indien het hotel meer dan 1 package aanbiedt, mogen die extra packages uitsluitend aangeboden worden op de Staycation website, dus exclusief beschikbaar op Staycation. Promoten met een link naar de Staycation website mag wel.

Wat zijn de kosten om deel te nemen aan Staycation Nederland?

Staycation Nederland werkt op commissie basis, berekend over de gehele package prijs en is alleen van toepassing op aanvragen/boekingen van verbleven gasten.

Blijft Staycation Nederland o.b.v. aanvragen werken?

Momenteel is dit de werkwijze. Wellicht dat er in de toekomst met een booking engine gewerkt gaat worden.

Kan ik meerdere packages op Staycation plaatsen?

Ja. Elk hotel mag deelnemen met meerdere packages. Deze dienen echter wel exclusief te worden aangeboden via Staycation Nederland.

Kan ik wijzigingen doorvoeren aan het package na online plaatsing?

Indien je wijzigingen wilt doorvoeren aan het package of hotel profiel, kun je deze mailen naar hello@staycation-nederland.nl. Het package kan ook vervangen worden door een nieuw package indien gewenst.

FAQ - HET PLATFORM

In welke categorieën zijn de packages onderverdeeld?

De packages worden onderverdeeld in categorieën om het zo makkelijk mogelijk te maken voor potentiële gasten om een package te vinden die bij hen past. Voor nu hebben we onder meer deze categorieën: Culinair, Cultureel, Romantisch, Actief, Wellness, Shopping, Familie, Strand, Stedentrip, Natuur. Staycation Nederland selecteert de meest relevante categorieën voor elke package.

Hoe kunnen bezoekers een staycation boeken?

Momenteel werkt Staycation Nederland op basis van aanvragen. Bezoekers kunnen een aanvraag voor het package indienen via het gelinkte aanvraagformulier. Deze aanvraag komt direct bij het hotel terecht. Zij zullen binnen 24 uur op de aanvraag reageren, waarna de boeking kan worden bevestigd.

Hoe snel reageert het hotel op een ingediende aanvraag?

Het hotel zal binnen 24 uur op een aanvraag reageren.

Is een aanvraag vrijblijvend?

Een aanvraag is altijd vrijblijvend en nog geen definitieve boeking. Het hotel zal reageren op de aanvraag m.b.t. de beschikbaarheid en aangeven wat nodig is om de boeking definitief te maken. 

HOTEL

GEÏNTERESSEERD IN DEELNAME?

We zijn het gewend de hele wereld over te reizen, maar vergeten vaak ons eigen land te ontdekken. Daarom hebben wij, aan het begin van de corona crisis, een platform opgezet waar hotels mooie staycation packages kunnen presenteren aan bezoekers die graag een tripje in eigen land boeken. Hierbij richten we ons op kwaliteit boven kwantiteit.